هاوال رپتور Hi4 جدید توسط وزارت صنعت چین معرفی شد + عکس

[ad_1]

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) از شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین جدید هاوال رپتور Hi4 پرده‌برداری کرد. این خودرو برای دریافت مجوز فروش در چین اقدام کرده است. طراحی ظاهری آن بازنگری شده و میزان مصرف سوخت آن کاهش یافته است. هدف از طراحی مجدد این مدل، افزایش تقاضا برای رپتور است، زیرا میزان فروش آن ناامیدکننده بوده است.

هاوال رپتور Hi4 در اواخر سال ۲۰۲۳ به عنوان پاسخ GWM به روند رو به رشد خودروهای هیبریدی پلاگین وارد بازار چین شد. در آوریل ۲۰۲۴، هاوال نسخه جدیدی از رپتور را عرضه کرد (مشخصات را ببینید). با این حال، در هفت ماه اول سال ۲۰۲۴، فروش این مدل کمتر از ۲۴،۰۰۰ دستگاه بود که رقم پایینی محسوب می‌شود. اکنون، گریت وال موتور در حال آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت این شاسی‌بلند برای افزایش تقاضای مشتریان است.

هاوال رپتور Hi4 جدید از زبان طراحی جدیدی با چراغ‌های جلو مستطیلی به جای دایره‌ای استفاده می‌کند. جلوی خودرو دارای جلوپنجره بزرگتر سیاه رنگ با عناصر کروم‌پلات شده است. در عقب، درب صندوق چرخشی با چرخ زاپاس تعبیه شده است. پیش از این، GWM برای نسخه بنزینی رپتور با همین طراحی درخواست ثبت کرده بود.

ابعاد هاوال رپتور Hi4 برابر با ۴۶۸۰/۱۹۵۰/۱۸۲۲ میلی‌متر با فاصله محوری ۲۷۳۸ میلی‌متر است. طول بدنه با نصب چرخ زاپاس به ۴۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. به لطف سپرهای کوتاه و شکل مکعبی بدنه، زاویه‌های ورودی و خروج رپتور Hi4 به ترتیب ۲۴ و ۳۰ درجه است. این خودرو همچنین با سه گزینه چرخ در دسترس است: ۲۶۵/۶۰ R18، ۲۴۵/۵۵ R19 و ۲۵۵/۶۰ R19. وزن خالص آن بسته به نسخه، بین ۲۰۵۵ تا ۲۱۳۵ کیلوگرم متغیر است.

هاوال رپتور Hi4 دارای پیشرانه PHEV جدیدی است. این پیشرانه شامل یک موتور احتراق داخلی بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری GW5B15M با حداکثر قدرت ۱۱۳ کیلووات (۱۵۲ اسب بخار) است. این موتور جدیدی نیست و همان موتوری است که در نسل سوم هاوال H6 و هاوال کول داگ (هاوال H3) استفاده شده است. نسخه فعلی هاوال رپتور Hi4 از موتور احتراق داخلی GW4B15E با قدرت ۱۲۳ کیلووات (۱۶۵ اسب بخار) استفاده می‌کند. بنابراین، نسخه جدید قدرت کمتری دارد. اطلاعاتی درباره موتورهای الکتریکی در دسترس نیست. سه گزینه باتری LFP از SVOLT مشابه نسخه فعلی وجود دارد:

۱۸.۷۴ کیلووات ساعت، ۸۱ کیلومتر

۱۹.۰۹ کیلووات ساعت، ۸۱ کیلومتر

۲۷.۵۴ کیلووات ساعت، ۱۱۵ کیلومتر

طبق اسناد MIIT، رپتور Hi4 بدون نصب قفل دیفرانسیل عقب، مصرف سوختی معادل ۱.۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. مدل فعلی مصرف سوختی برابر با ۱.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. این بدان معناست که رپتور جدید کمی کارآمدتر شده است. به نظر می‌رسد GWM قصد دارد جایگزینی برای نسل پنجم پرهیاهوی پیشرانه DM بی‌وای‌دی ارائه دهد.

هاوال رپتور جدید آماده ورود به بازار چین است. این خودرو می‌تواند در نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۴ که برای ۳۰ اوت برنامه‌ریزی شده، رونمایی شود.


[ad_2]
منبع : بانک خودرو