کیا در سال ۲۰۲۱ کادنزا را از بازار ایالات متحده خارج کرد، اما در اواخر همان سال، جایگزین آن را در کره جنوبی عرضه کرد. این سدان بزرگ در بازار داخلی با نام K7 شناخته میشد، اما جدیدترین نسل آن با نام K8 روانه بازار شد. اکنون فیسلیفت این مدل معرفی شده است، که طبق سنت کیا در آن شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم.
مطابق با جدیدترین زبان طراحی کیا،K8 دارای چراغهای جلوی عمودی است که ظاهری آیندهنگرانه به خودرو میبخشند. نمای جلویی در مقایسه با مدل پیش از فیسلیفت کاملاً بازطراحی شده است و اکنون یک نوار الایدی پهن چراغهای جلو را به هم متصل میکند. کیا همچنین لوگوی خود را از سپر به پایین کاپوت منتقل کرده است.
تغییرات در عقب کمتر است، اما خوشبختانه اگزوزهای مصنوعی حذف شدهاند. چراغهای عقب تقریبا بدون تغییر باقی ماندهاند، در حالی که سپر جدید ظاهر تمیزتری دارد. طول اورهنگهای جلو و عقب پس از طراحی مجدد سپرها کمی بیشتر از قبل شده است.
در داخل نیز تغییرات قابل توجهی به چشم میخورد. کنترل تهویه جدید در زیر دریچههای هوای مرکزی قرار گرفته است. کیا مواد نرم و لطیف بیشتر و یک نوار نورپردازی الایدی که داشبورد را به دو بخش تقسیم میکند را به کابین اضافه کرده است. همه نسخهها دارای ۱۰ کیسه هوا به صورت استاندارد هستند. چراغهای جلو دارای سیستم نور بالای تطبیقی هستند تا نور آنها رانندگان روبرو را آزار ندهد.

کادنزا فقط در نسخه دیفرانسیل جلو فروخته میشد، اما K8 در کره با آپشن تمامچرخ محرک عرضه شده است. قدرت این سدان توسط یک موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر بنزینی با توان ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۳ پوند فوت (۲۴۸ نیوتنمتر) تامین میشود. این مدل با موتور ۳.۵ لیتری V-6 با توان ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ پوند فوت (۳۵۹ نیوتنمتر) و سیستم تمامچرخ محرک نیز قابل سفارش است.
همچنین مشتریان میتوانند آن را با موتور ۳.۵ لیتری گازسوز سفارش دهند. این مدل توان ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۱ پوند فوت (۳۱۳ نیوتنمتر) دارد. آخرین پیشرانه موجود یک واحد هیبریدی ۱.۶ لیتری با خروجی کلی ۲۲۷ اسب بخار و ۲۵۸ پوند فوت (۳۴۹ نیوتنمتر) است.
ارزانترین نسخه از کیا K8 مدل ۲۰۲۵ حدود ۲۷۳۰۰ دلار و نسخه بالارده آن ۳۷۸۰۰ دلار قیمت دارد. فروش تمامی نسخهها به جز مدل هیبریدی از همین ماه آغاز میشود.
[ad_2]
منبع : بانک خودرو