بیجینگ X7 توسط دیارخودرو عرضه می شود، مکث تیارا پرایم با نام اصلی در راه بازار ایران + عکس

بیجینگ X7 توسط دیارخودرو عرضه می شود، مکث تیارا پرایم با نام اصلی در راه بازار ایران + عکس
[ad_1]

خودرو بایک بیجینگ X7 که پیش از این قرار بود با نام مکث تیارا پرایم عرضه شود، حالا قرار است با همان نام اصلی و توسط شرکت دیار خودرو از زیرمجموعه‌های گروه ماموت به بازار ایران عرضه شود. این کراس‌اوور خانوادگی که با هدف رقابت با خودروهایی چون تیگو ۸ پرو طراحی شده، مجموعه‌ای از فناوری‌های مدرن و امکانات پیشرفته را با خود به همراه می‌آورد.

بایک، یا به طور کامل Beijing Automotive Group، در رده بیستم بزرگترین خودروسازان جهان قرار دارد. این شرکت که در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مشترک مرسدس بنز و هیوندای تأسیس شد، امروزه طیف گسترده‌ای از خودروها را تولید می‌کند. از خودروهای سواری گرفته تا وانت‌ها، شاسی‌بلندها و هاچبک‌ها، همه در خط تولید بایک جای دارند. نکته جالب اینجاست که بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین، متعلق به همین شرکت است.

بیجینگ X7، محصولی است که اولین بار در سال ۲۰۲۰ به بازار چین معرفی شد و در سال ۲۰۲۳ یک به‌روزرسانی ظاهری را تجربه کرد. این خودرو از نظر پلتفرم، اشتراکاتی با مکث موتور تیارا دارد که مدتی کوتاه در ایران عرضه شد. با این حال، X7 از نظر فناوری‌های الکترونیکی و امکانات رفاهی، گامی فراتر برداشته است.

از نظر طراحی ظاهری، بیجینگ X7 یک کراس‌اور مدرن و آینده‌نگر را به نمایش می‌گذارد. جلوپنجره مشبک و سه‌بعدی که به داخل سپر منتقل شده، چراغ‌های باریک هم‌سطح بدنه، و خطوط برجسته کاپوت، همگی به ایجاد ظاهری اسپرت و جوان‌پسند کمک کرده‌اند. در نمای جانبی، ارتفاع مناسب از سطح زمین، دستگیره‌های مخفی و فریم نقره‌ای پنجره‌ها جلب توجه می‌کنند. نمای عقب نیز با چراغ‌های پیوسته LED و حجم‌پردازی زیبا، حس یک خودروی کوپه را تداعی می‌کند.

ابعاد این خودرو با طول ۴,۷۱۰، عرض ۱,۸۹۲، ارتفاع ۱,۷۱۵ و فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلی‌متر، تقریباً مشابه رقیب اصلی‌اش، تیگو ۸، است. این ابعاد، فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

داخل کابین، با ترکیبی مدرن و فناورانه روبرو هستیم. دو نمایشگر ۱۲ اینچی پیوسته روی داشبورد، فرمان D شکل، و پنل لمسی برای کنترل تجهیزات رفاهی، همگی حس یک خودروی پیشرفته را القا می‌کنند. صندلی‌های چرم مصنوعی و استفاده از مواد نرم در تودری‌ها و کنسول، کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند. این خودرو برای چهار سرنشین بلندقد راحتی مناسبی فراهم می‌کند و حجم صندوق عقب آن حدود ۹۰۰ لیتر است.

بیجینگ X7

از نظر فنی، بیجینگ X7 به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته جفت شده و می‌تواند خودرو را در ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این کراس‌اور ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و میانگین مصرف سوخت آن ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

یکی از نکات برجسته بیجینگ X7، مجموعه امکانات و فناوری‌های پیشرفته آن است. سیستم اتوپارک، ماساژور صندلی جلو با قابلیت گرمایش و سرمایش، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سانروف پانورامیک، درب برقی صندوق عقب، آینه‌های جانبی تاشو با گرم‌کن، شارژر بی‌سیم و دستگیره‌های مخفی درها، تنها بخشی از این امکانات هستند.

در زمینه ایمنی نیز، این خودرو مجهز به سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند کنترل پایداری الکترونیک (ESP)، کیسه‌های هوای متعدد، سیستم کمکی حرکت در سرباالیی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم پیشگیری از تصادف است.

با این حال، چالش اصلی دیار خودرو در عرضه این محصول، جلب اعتماد مشتریان ایرانی خواهد بود. برند بایک برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ناشناخته است و ممکن است ترجیح دهند به سراغ برندهای شناخته‌شده‌تر با شبکه خدمات پس از فروش گسترده‌تر بروند. موفقیت بیجینگ X7 در بازار ایران به عوامل متعددی از جمله استراتژی قیمت‌گذاری، کیفیت خدمات پس از فروش و البته عملکرد واقعی خودرو در جاده‌های ایران بستگی خواهد داشت.


[ad_2]
منبع : بانک خودرو